lördag 29 december 2012

Bakmaraton

På tv går alla avsnitt av hela Sverige bakar som ett ända bakmaraton.... helt underbart! Men jag är inte sämre :) nej jag har fem tårtor att göra under helgen! Så fantastiskt roligt, hoppas bara inte alla ser lika dana ut i slutänden ;) . Men det är nog ingen risk då det är allt från fotbollar till vildsvin i frack som ska göras.

Här kommer dagens tårtor som var till min sambos bror och hans bonus son.  Fotbollen innehåller vaniljbottnar med hallonmousse och dumlefluff klädd i sp.
Monstertruck tårtan innehåller chokladbottnar med glasskräm och chokladfluff.







2 kommentarer:

  1. Alla dina tårtor och bakverk är verkligen superfina! Men jag är lite nyfiken på hur man gör glasskrämen.

    Med vänlig hälsning, Maria

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Maria! Jag har lagt ut ett recept nu på värdens enklaste man kanske oxå bland de godaste fyllningar som finns.

    SvaraRadera