tisdag 15 januari 2013

Tårta med Lilja

Vi hade styrelsemöte i veckan och jag hade lite rester hemma så jag "slängde ihop" denna :)
Jag har läst att det går jätte bra att frysa fyllningar som blir över så det ville jag prova. Det blev endel glasskräm och jordgubbsfluff över från traktortårtan så jag frös det. Tinade sedan sakta i kylen ca en dag, perfekt bara att fylla tårtan vispad och klar. När jag gjorde öl tårtan gjorde jag bottnarna i långpannan och då blev det en del över som jag gjorde den övre våningen utav. Sedan hade jag en botten i frysen till den undre. Chokladkrämen var det ju bara att vispa ihop så jag tror att allt gick på 45 min.. snabbaste tårtan hittills. Liljan är då inte inräknad i tiden den gjorde jag en kväll i veckan bara för att det var kul att prova. Ca 15 bitar.





1 kommentar:

  1. tjaaaa... bara att vispa ihop- shuppp klart :))))
    Som vanligt- underbart!!!!

    SvaraRadera